bestponyfriends

Alla inlägg under november 2012

Av Elsa & Elisabeth - 22 november 2012 17:13

Sitter och kollar på bloggar och musik på youtube. Ska igentligen plugga matte hehe...  

Imorn är det ridning. Hoppas på att få Arletta. Det är ingen hoppspecial på lördag så då ska jag sova!


Här är några bilder jag fottat


           


ELISABETH

Av Elsa & Elisabeth - 17 november 2012 14:53

Jag och Amanda Rask hoppade Arletta i ridskoletävlingen i torsdags. Vi båda hoppade 80 cm, Amanda först i klassen och jag sist. Arletta var jättepigg och nervig på framridningen. Hon studsade omkring och höll på att sticka några ggr. Sen lånade vi Snowys martingal och den hjälpte lite. På framhoppningen hoppade hon bra men stort så vi lättade ur sadeln ett par ggr. Väl inne på banan lugnade hon sig lite. När Amanda hoppade var hon ganska tittig eftersom det var första varvet för henne. På femman stannade hon och hoppade sen stillastående. Amanda hamnade på sne så hon la en volt.


När jag hoppade var hon inte lika tittig men hon var pigg. Vi kom fel på ett par hinder men det blev felfritt! Vi fick 45.5 stilpoäng och kom på en 3:e plats. Jag är supernöjd! Jenny och Fille vann och Cissi och Snowy kom 2:a. Grattis till er!


 


ELISABETH

Av Elsa & Elisabeth - 14 november 2012 20:38

Ja det var ju ett tag sen men nu är jag här. Imorn ska jag tävla en ridskoletävling bed. stilbedömning. Vet ej vem jag ska ha än. Syrran sitter vid den andra datorn så jag har pappas.


ELISABETH

Av Elsa & Elisabeth - 11 november 2012 13:41

Loyd var jättefin på framridningen. Han lyssnade bra både fram och tillbaka. Fast han tittade ganska mycket och hoppade till ibland. på framhoppningen var det ganska rörigt men jag lyckades få ett bra språng på räcket. Men det var ganska lite plats så han stannade på oxern. Jag försökte 2 gånger men han stannade båda gångerna. Men jag ville inte hoppa nåt mer språng så vi gjorde inte det. Väl inne på banan blev han väldigt stark och springig. Dessutom skyggade han för grinden. Fick i alla fall en bra känsla även fast det gick lite snabbt. trots att vi inte hoppade fram på oxern flög han över den första oxern. det var inget problem alls. Han hoppade super! Men på hinder 5 (som var grindenn) bestämde han sig för att han absolut inte skulle hoppa den. Så tyvärr vägrade vi ut oss där. Vi fick hoppa den som avslutning och då flög han över! Är i alla fall jättenöjd med honom. han är ju trots allt bara 6 år. sen hoppade han själva km klassen med olivia palle. det vat inte riktigt hans dag idag för han och olivia vägrade också ut sig. matilda och lilla Stina kom på en femte plats!ELISABETH

Av Elsa & Elisabeth - 9 november 2012 19:36

Jag och Loyd hoppar klass 2 på söndag. Skulle vara med i klass 3 också men Olivia Palle ska hoppa honom då. Matilda och Stina hoppar både klass 2 och 3. 


ELISABETH


Av Elsa & Elisabeth - 4 november 2012 13:38

Sista dagen på lovet idag. Imorn börjar skolan. Fast det ska ändå bli kul. På tisdag ska jag rida på profilen och vi får se vem jag får. Förra gången hade jag Robin.


 


ELISABETH



Av Elsa & Elisabeth - 4 november 2012 00:08

Longerade Faxe med Erika och Malin i fredags och då hade även syrran sitsträning på Louie   Såg VÄLDIGT gulligt ut och när hon sedan longerade honom var det nästan ännu gulligare. Han lyssnde bra trots att hon är liten.


I dag hoppade jag Cheenis i hoppspecialen. Det gick väll sisådär. Hon var stark och rätt pigg men det släppte efter ett tag. Vi fick även vara draghjälp till lilla Jordi som inte ville hoppa när han var själv.


  En väldigt glad Fille


ELISABETH

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Ponies

Snowy Dream & Finest Fable

Muspek

Elegant Rose - Working In Background

Skapa flashcards